TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 11.11.2025.
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
TEKST: Ada Ćeremida
Ako postoji neko ko je posljednjih godina tiho, ali sigurno izgradio prepoznatljiv scenski stil, onda je to Džejla Ramović.
Svaki njen nastup ima onaj prepoznatljivi „Džejla potpis“: minimalistički glam, moderna elegancija i komadi koji izgledaju kao da su napravljeni baš za svjetla pozornice.
Postoji nešto posebno u načinu na koji Džejla balansira svoj umjetnički put između nastupa, nove glumačke uloge i sve većih pozornica.
Čak i kada ulazi u potpuno novi kreativni teritorij, njen modni izraz ostaje prepoznatljiv siguran i elegantan, s detaljem koji uvijek stvori vizuelni momenat.

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Kratka silueta koja ima scenski efekat
Njen posljednji scenski look još jednom potvrđuje to. Kratka crna haljina s čistim linijama, ali snažnom siluetom, kombinuje disciplinu kroja i trenutak glamura koji pripada samo pozornici.
Bijeli rever, skulpturalni rukavi i dužina koja daje lepršavost pokreta, sve skupa djeluje kao da je nastalo u ateljeu koji razumije dinamiku svjetala, pokreta i prisutnosti. I jeste: kreacija potpisuje Atelier Mirrari, regionalni modni studio poznat po minimalizmu koji se ne boji drame.
Haljina koju bismo i same rado posudile
Ovo je tip haljine koja inspiriše na dvije strane: kao komad za večernji izlazak (uz tanke čarape i čizme, baš kao ona) i kao primjer kako minimalistički dizajn može izgledati scenski, ako se dobro kroji.
Uz Džejlinu turneju koja puni gradove širom regije, sve je jasnije da njen modni tim zna tačno šta radi. A mi, naravno, uvijek volimo zaviriti u backstage njenih modnih izbora, jer svaki put otkrijemo komad koji vrijedi izdvojiti kao inspiraciju za vlastite outfite.

Džejla već duže vrijeme gradi identitet koji nije samo modni, nego i emocionalni: djeluje samouvjereno, opušteno i topla je prema publici, pa svaki outfit dobije dodatni nivo šarma. Upravo je to ono što modni urednici najviše vole, kad odjevni predmet ima karakter jer ga osoba nosi prirodno.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!