TEKST: Bonjour.ba - PR

DATUM OBJAVE: 3.10.2025.

Konferencija o vođenju i razvoju zaposlenika u Bosni i Hercegovini, DRIVE Leadership & Talent konferencija, održana je 2. oktobra u hotelu Hills u Sarajevu, u organizaciji kompanije Alma Career BH/MojPosao.ba.

Ovogodišnje, trinaesto izdanje konferencije okupilo je više stotina HR profesionalaca, lidera, menadžera i stručnjaka iz različitih industrija, potvrđujući još jednom da je DRIVE centralno mjesto susreta za sve koji vjeruju da su ljudi pokretačka snaga uspješnih organizacija.


bonjour_ba08drive_konferencija

Pod sloganom „Drive the Change“, fokus konferencije bio je na ulozi HR-a u transformaciji poslovanja, kulturi i održivom rastu u vremenu brzih promjena.

Inspirativna predavanja i globalni uvidi  

Učesnici su imali priliku čuti predavanja vrhunskih međunarodnih stručnjaka.

U uvodnom obraćanju, Mersiha Mima Mehić, generalna direktorica Alma Career BH/MojPosao.ba, istakla je poruku „Ljudi nisu problem – ljudi nema“, ukazujući na alarmantne pokazatelje tržišta rada u BiH, više od 50% radno neaktivnog stanovništva, odlazak mladih i činjenicu da u dijaspori živi gotovo 60% građana. 


bonjour_ba04drive_konferencija

U takvom kontekstu, naglasila je da kompanije moraju biti spremne na transformaciju i nove modele rada: od nestanka linearnih karijera i rastuće potrebe za kontinuiranim razvojem vještina, do zahtjeva novih generacija zaposlenika za fleksibilnošću, balansom i kulturom dobrobiti. „Budućnost tržišta rada ovisit će o spremnosti lidera da kreiraju organizacije koje će ljude stavljati u središte svake promjene“, poručila je Mehić.

Prof. dr. Armin Trost, stručnjak za HR menadžment iz Njemačke, u predavanju „Mitovi i istine o zadržavanju zaposlenika“ istakao je da ljudi u kompanijama ostaju zbog nematerijalnih faktora poput kulture i osjećaja pripadnosti, a odlaze zbog plata, opterećenja ili nedostatka prilika. 


bonjour_ba01drive_konferencija

Posebno je naglasio ulogu lidera, poručivši da zaposleni dolaze u kompaniju, ali odlaze zbog šefa, uz zaključak da je povjerenje i kultura koja daje smisao rada ključna za zadržavanje talenata.

Dr. Tobias Zimmermann, direktor istraživanja u Stepstone grupaciji, govorio je o tranziciji evropskih tržišta rada i utjecaju demografskih promjena, digitalizacije i dekarbonizacije na zapošljavanje. Istakao je da će radna snaga u Evropi nastaviti opadati, dok će umjetna inteligencija i nove tehnologije s jedne strane mijenjati poslove, ali s druge otvarati i nove prilike. 


bonjour_ba12drive_konferencija

Mag. iur. Marija Felkel, regionalna HR direktorica u Nomad Foods, otvorila je temu razvoja talenata i vještina budućnosti. Naglasila je da su ljudi i njihove kompetencije ključni za uspjeh i održivost kompanija, te da je potrebno staviti zaposlenike na prvo mjesto kako bi se privukli i zadržali najbolji talenti.


bonjour_ba02drive_konferencija

DRIVE razgovori: Kako kreirati radna mjesta prilagođena porodici?  

Jedan od značajnih segmenata konferencije bili su razgovori posvećeni pitanju kako kreirati family-friendly radna mjesta i omogućiti zaposlenicima bolji balans između poslovnog i privatnog života.

U okviru saradnje sa projektom „Veći izbor kroz politike prilagođene porodici“, koji provodi UNFPA, Populacijski fond Ujedinjenih nacija uz podršku Austrijske razvojne agencije, predstavljeni su primjeri uspješnih praksi kompanija koje predvode ovu promjenu u BiH. 


bonjour_ba05drive_konferencija

Svoja iskustva podijelile su kompanije: Addiko Banka Sarajevo, dm drogerie markt, Imaco Systemtechnik, Konzum d.d. Sarajevo, Lanaco i NLB Banka Banja Luka.

„Projekat ‘Veći izbor’ omogućava ravnotežu između poslovnog i privatnog života, mijenjajući rodne norme i jačajući podršku zaposlenicima u kompanijama“, istakla je Marina Riđić, zamjenica predstavnice UNFPA u BiH. 

Konferenciji je prisustvovao i ambasador Republike Austrije u BiH, Nj.E. Mag. Georg Diwald, koji je istakao značaj ulaganja u politike prilagođene porodici, naglašavajući da one donose korist i zaposlenicima i društvu u cjelini.


bonjour_ba10drive_konferencija

"Promocija ženskih prava je glavni prioritet za Austriju. Rodno osjetljive politike na radnom mjestu olakšat će ženama da imaju posao, da imaju vlastiti prihod i da budu manje ovisne o svojim muževima i porodicama. Austrija će nastaviti podržavati ove projekte", poručio je ambasador Diwald.

Stručne radionice i razmjena znanja  

Konferencija je obuhvatila i stručne radionice koje su ponudile praktične uvide u ključne HR teme, od prepoznavanja stvarnih potreba zaposlenika (prof. dr. Almir Maljević), usklađivanja evidencije radnog vremena i povećanja produktivnosti (Jasmina Harbinja, Špica Systems), pa do jačanja kapaciteta za promjene (Marija Sinanović, Yellow Brick) i primjene umjetne inteligencije u HR procesima (Ensar Mešković, EMAQ d.o.o. Sarajevo).


bonjour_ba07drive_konferencija

Posebnu vrijednost dala je i zatvorena sesija “Keeping Talent, Growing Returns: The Family-Friendly Advantage”, uz podršku UNFPA, koja je istakla značaj family-friendly politika za zadržavanje talenata i unapređenje poslovnih rezultata.

Najbolje HR prakse u BiH  

Tradicionalni dio konferencije posvećen je priznanju za Najbolje HR prakse u BiH powered by Agencija MojPosao.ba regrutacijska rješenja. 


bonjour_ba06drive_konferencija

Stručni žiri odabrao je pet finalnih projekata koji su predstavljeni publici DRIVE konferencije: InfoBip: „Emerging Talents“, UniCredit Bank d.d. Mostar: „Vrijednost na djelu (odgovornost)“, Stanić Boreas: „Boreas Excellence Academy“, Nelt: „Succession Planning“ i InfoBip: „People Activities Calendar“.

Od pet izuzetnih projekata, kompanija Infobip sa HR praksom pod nazivom „Emerging Talents“ ponijela je  titulu „Najbolja HR praksa 2025“, čime je prepoznata kao primjer inovativnog pristupa u razvoju zaposlenika i unapređenju radne kulture u Bosni i Hercegovini.

bonjour_ba11drive_konferencija

DRIVE - mjesto gdje počinju promjene  

DRIVE 2025 je još jednom pokazao zašto nosi reputaciju jednog od najznačajnijih HR događaja u zemlji. Sjajna energija, razmjena znanja i inspirativne poruke obilježile su konferenciju, ostavljajući učesnicima jasnu poruku, promjene ne treba čekati, već ih pokretati.

Foto: PR


Bonjour

Kad ti kažu da si “previše”, pogledaj primjer Aldijane Rakić i pretvori to u snagu.

TEKST: Bonjour.ba

Kad ti kažu da si “previše”, pogledaj primjer Aldijane Rakić i pretvori to u snagu. Kad ti kažu da si “previše”, pogledaj primjer Aldijane Rakić i pretvori to u snagu.

Koliko puta ste čuli da ste “previše”? Previše iskreni, previše emotivni, previše ambiciozni? A možda je upravo u tom “previše” ono najbolje što nosimo, naša hrabrost da se izdvojimo, da budemo svoji i da mijenjamo svijet oko sebe, ne uklapajući se u obrasce koji nam ne pripadaju.

O toj snazi koja dolazi iz autentičnosti razgovarali smo s Aldijanom Rakić, Članicom Uprave ASA Banke, ženom koja je iz pozicije saradnice izrasla u liderku koja vjeruje da empatija nije slabost, već najjači poslovni alat.

 

asa-banka-aldijana-rakic-5-bonjour-ba

 Aldijana Rakić, Članica Uprave ASA Banke

 

Ljudi ne traže savršenog lidera, već čovjeka

 

U njenoj karijeri bilo je trenutaka koji su zahtijevali odlučnost, ali i razumijevanje, posebno u periodima velikih promjena. Jedan od njih bio je i proces spajanja čak tri banke: složen, emotivan i izazovan trenutak za svaki tim. Zato smo Aldijanu pitali šta je naučila o ljudima kada posao postane najizazovniji.

„Pa ja bih više rekla da u teškim vremenima ljudi ne traže savršenog lidera, već traže čovjeka i ono realno što sam spoznala kroz svoju praksu jeste da je i tišina jača od govora, da je prisutnost jača od riječi i definitivno da stabilnost ne mora značiti da znamo ono što dolazi, već da znamo ko smo i da vodimo svoj tim kvalitetno kroz nepoznato."

 

asa-banka-aldijana-rakic-3-bonjour-ba

 

Ne moraš znati sve, ali moraš vjerovati sebi


Ušli ste u banku kao saradnica, danas ste članica Uprave. Šta biste sebi tada šapnuli, da Vas niko ne čuje?

"Definitivno bih sebi šapnula na uho da ne moram sve da znam, ali da moram da vjerujem sebi. Prije, u svojim mlađim godinama, tu potvrdu sam tražila izvana, a sada u zrelim godinama jako je bitno da imate unutrašnji kompas jer onda apsolutno vam nisu bitni aplauzi i titule.

Ostala bih znatiželjna i čak bih rekla i preiskrena i preambiciozna jer upravo ovo ’pre’ i ’previše’ nekad znači da se izdvajate od drugih i da si različit u odnosu na druge. I ono što bih rekla da je najveća vrijednost nije mjesto u hijerarhiji, već je definitivno utjecaj koji ostavljate na druge ljude."

 

asa-banka-aldijana-rakic-6-bonjour-ba

asa-banka-aldijana-rakic-1-bonjour-ba
 

Empatija je poslovni alat, ne slabost  
 

U svijetu u kojem se često naglašava brzina i rezultat, zaboravljamo da uspjeh rijetko nastaje iz pritiska, a mnogo češće iz razumijevanja. Upravo zato, Aldijana vjeruje da je empatija jedna od najvažnijih vještina današnjeg lidera. Ne zato što je meka, već zato što je precizna i ona prepoznaje ono što brojke tek kasnije potvrde.

„Empatija pored što je ljudska osobina, ona je strateški resurs i ukoliko se empatija koristi kvalitetno može na vrijeme prepoznati potrebe tima, može vidjeti promjene koje ćemo tek nekad naknadno vidjeti u brojkama i isto tako može vidjeti neke promjene ponašanja u samom timu.

Jer suština je da u najtežim trenucima mi pamtimo pravila ponašanja i ako tu položimo test onda nijedna kriza ili teška vremena ne mogu taj odnos narušiti. I definitivno empatija daje širu sliku, ali isto tako i pojedinca u njoj.“
 

asa-banka-aldijana-rakic-2-bonjour-ba

asa-banka-aldijana-rakic-4-bonjour-ba
 

“Previše” je zapravo kompliment


Od žene se često očekuje da bude “dovoljno”: dovoljno smirena, dovoljno ambiciozna, dovoljno odvažna, ali nikada “previše”. Aldijana to pravilo ruši.

Preosjetljiva, ambiciozna i emotivna. Upravo ove tri riječi pokušavaju ženu staviti u okvire pravila ponašanja koji joj generalno i ne pripadaju jer apsolutno liderstvo je kod svakoga drugačije. Empatija definitivno nije slabost, ambicija nije mana, a emocije definitivno nisu neprijatelji racionalnosti. Ukoliko se ta tri alata pravilno koriste apsolutno može doći do promjene organizacije iz temelja.“

 

asa-banka-aldijana-rakic-8-bonjour-ba

asa-banka-aldijana-rakic-9-bonjour-ba
 

Emocije ne isključuju racionalnost


O ženama u bankarstvu se dugo govorilo kroz stereotipe zato smo Aldijanu za kraj pitali: Najveća zabluda o ženama u bankarstvu je…?

„Da su preemotivne i da su zbog toga manje racionalne, što apsolutno nije tačno jer upravo ta emotivnost nadograđuje racionalno odlučivanje. Ja sam u praksi mnogo vidjela žena koje su donosile jako teške odluke upravo bazirane na toj emociji i hrabrosti. Tako da bih rekla da je zaključak da su žene emotivne i racionalne i jako hrabre.“

 

asa-banka-aldijana-rakic-11-bonjour-ba
 

Kroz svaku rečenicu Aldijane Rakić provlači se jednostavna, ali snažna poruka da uspjeh nije odsustvo grešaka, već sposobnost da ostanemo ljudi dok rastemo.
U ASA Banci, taj spoj razumijevanja, stručnosti i povjerenja pokazuje kako se i u svijetu brojki može voditi srcem, a da rezultati ostanu jednako impresivni.

I možda je baš u tom ’previše’… emociji, hrabrosti i iskrenosti… ono što nas uči kako da budemo najbolja verzija sebe i u poslu i izvan njega.

 

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto za Bonjour.ba: Marko Jovančić
Video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!