TEKST: Bonjour.ba - PR
DATUM OBJAVE: 22.8.2025.
U okviru programa repriza 31. Sarajevo Film Festivala, publika će u još nekoliko gradova i općina imati priliku pogledati odabrane filmske naslove.
Ove godine program izbora filmova sa 31. Sarajevo Film Festivala bit će prikazan i u Zenici, od 28. do 31. augusta. Projekcije će se održavati u dva termina: u 18 sati i u 21 sat.
Filmovi iz programa Dječijeg / Teen Arena biće prikazivani u 18 sati, dok će na projekcijama u 21 sat biti filmovi iz nekoliko festivalskih programa.
Projekcije će se održavati u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica i u Ljetnom kinu Zenica, a ulaz na sve projekcije je besplatan.
Program u Zenici:
Četvrtak, 28. august u 18 sati
DJ AHMET
Sjeverna Makedonija, Češka, Srbija, Hrvatska, 2025, 99 min.
Režija: Georgi M. Unkovski
Uloge: Arif Jakup, Agush Agushev, Dora Akan Zlatanova, Aksel Mehmet, Selpin Kerim, Atila Klince
Ahmet, petnaestogodišnji dječak iz zabačenog sela Yuruk u Sjevernoj Makedoniji, utočište pronalazi u muzici dok se nosi s očevim očekivanjima, konzervativnom zajednicom i prvim iskustvom ljubavi – s djevojkom koja je već obećana nekom drugom.
Četvrtak, 28. august u 21 sat
BLUM: GOSPODARI SVOJE BUDUĆNOSTI
Bosna i Hercegovina, 2024, 76 min.
Režija: Jasmila Žbanić
Nakon Drugog svjetskog rata, u razorenoj, ruralnoj Bosni i Hercegovini, poduzetnik Emerik Blum stvorio je veliku i uspješnu firmu "Energoinvest" koja je poslovala širom svijeta s milijardama dolara profita. Iskorištavajući i socijalizam i kapitalizam, te specifičan položaj Jugoslavije koja nije pripadala ni istočnom ni zapadnom političkom bloku, firma je djelovala prema jedinstvenom poslovnom modelu širom svijeta, temeljenom na sudjelovanju radnika u upravljanju i dobiti. Emerik Blum je od malog studija napravio kompaniju poslovnog giganta radeći po modelu samoupravljanja. Samoupravljanje je način rada u kojem svi zaposleni radnici u fabrici ili preduzeću odlučuju o svim stvarima koje se tiču njihove firme. Taj najdemokratskiji model izvrsno je funcionisao u ovom slučaju, ali je široj javnosti nepoznat.
Petak, 29. august u 18 sati
OLMO
SAD, Meksiko, 2025, 84 min.
Režija: Fernando Eimbcke
Uloge: Aivan Uttapa, Gustavo Sánchez Parra, Diego Olmedo, Andrea Suárez Paz, Rosa Armendariz
Godina je 1979, Novi Meksiko, Sjedinjene Američke Države. Olmo je zaglavio. Iako ima samo četrnaest godina i radije bi se družio sa svojim najboljim prijateljem Miguelom, došao je red na njega da se brine o svom bolesnom ocu. Ali, kada ga njegova lijepa susjeda Nina pozove na zabavu, učinit će šta god mora kako bi se izvukao iz obaveze i krenuo putem nestašluka i haosa. Kako noć odmiče, možda će početi voljeti mjesto od kojeg tako dugo pokušava pobjeći: vlastiti dom.
Petak, 29. august u 21 sat
TO JE BILA SAMO NEZGODA
Režija: Jafar Panahi
Uloge: Vahid Mobasseri, Maryam Afshari, Ebrahim Azizi, Hadis Pakbaten, Majid Panahi, Mohamad Ali Elyasmehr, Georges Hashemzadeh
Naizgled mala nezgoda izaziva niz sve težih posljedica.
Subota, 30. august u 18 sati
OČINSKO ODSUSTVO
Njemačka, Italija, 2025, 113 min.
Režija: Alissa Jung
Uloge: Juli Grabenhenrich, Luca Marinelli, Arturo Gabbriellini, Joy Falletti Cardillo, Gaia Rinaldi
Sama i u potrazi za odgovorima, petnaestogodišnja Leo putuje iz Njemačke na sjever Italije da upozna svog biološkog oca. Njihov prvi susret je napet, pun pitanja, čežnje i neprovarene ljutnje. Mogu li njih dvoje postići međusobno prihvatanje, ljubav i iskrenost?
Subota, 30. august u 21 sat
DOSIJE 137
Francuska, 2025, 115 min.
Režija: Dominik Moll
Uloge: Léa Drucker, Jonathan Turnbull, Mathilde Roehrich, Pascal Sangla, Claire Bodson, Florence Viala, Hélène Alexandridis
Stéphanie, policajka u odjelu za unutrašnje poslove, raspoređena je na slučaj mladića koji je teško ranjen tokom napetih i haotičnih demonstracija u Parizu. Iako tokom istrage ne nalazi dokaze o neopravdanom policijskom nasilju, slučaj dobija lični obrat nakon što Stéphanie otkrije da žrtva potiče iz njenog rodnog grada.
Nedjelja, 31. august u 18 sati
NEVJESTE
Ujedinjeno Kraljevstvo, 2025, 93 min.
Režija: Nadia Fall
Uloge: Ebada Hassan, Safiyya Ingar, Leo Bill, Arthur Darvill, Sinead Matthews, Yusra Warsama, Ali Khan, Cemre Ebuzziya, Aziz Capkurt
Najbolje prijateljice, tinejdžerke Doe i Muna, kreću na putovanje života. Tiha, oprezna Doe nije nigdje putovala od treće godine života kada je kao izbjeglica iz Somalije stigla u Veliku Britaniju. Samouvjerena Muna, porijeklom iz Pakistana, dominantna je prijateljica i vodi Doe kroz sigurnosne provjere na aerodromu. Djevojke su blago nervozne i uzbuđene zbog avanture koja im predstoji. Putuju u Istanbul, ali ne na odmor već da bi se našle sa strancem koji će ih odvesti do granice Sirije kako bi u toj zemlji započele novi život.
Nedjelja, 31. august u 21 sati
BILO JEDNOM U GAZI
Francuska, Palestina, Njemačka, Portugal, Katar, Jordan, 2025, 90 min.
Režija: Arab Nasser, Tarzan Nasser
Uloge: Nader Abd Alhay, Ramzi Maqdisi, Majd Eid
Gaza, 2007. Mladi student Jahja sklapa prijateljstvo s Osamom, harizmatičnim i srčanim vlasnikom restorana. Zajedno, uz falafel sendviče, počnu distribuirati i drogu, ali ubrzo su prisiljeni suočiti se s korumpiranim policajcem i njegovim velikim egom.
Foto: PR
TEKST: Ada Ćeremida
Džejla Ramović, prepoznatljiva po emotivnim interpretacijama na muzičkoj sceni, sada debituje u igranom filmu u režiji bh. režisera Harisa Dubice.
Riječ je o projektu koji obećava da će bh. filmografiju predstaviti s umjetničkom elegancijom uz sugestivnu priču, bajkovite lokacije, te balans između nostalgične poetičnosti i savremenog izraza.
Sve je počelo knjigom. Haris Dubica je prije nekoliko godina napisao „Pisma snova“, intimnu priču koja se ubrzo našla u rukama mnogih čitatelja i izrasla u svojevrsni bestseler. Roman, satkan od nostalgije, ljubavi i osjećaja pripadnosti, sada dobija novu, filmsku, dimenziju.
Foto: @safet_hadzimusic
Šta znamo o produkciji do sada?
Haris Dubica je prvobitno je pisao scenarij, koji je potom prerastao u knjigu, a sada je ta knjiga ponovno adaptirana u filmski materijal. Snimanje je započelo 3. augusta 2025. u Cazinu na lokacijama kao što su Alagića kuće i Stari grad Ostrožac, a nastavlja se u Sarajevu, drugim dijelovima BiH, pa čak i u Švicarskoj, što priči daje transcendentnu dimenziju iseljeničkog i povratničkog iskustva.
Priča je smještena na prijelazu osamdesetih u devedesete, u vremenu kada se svijet oko junaka mijenjao brže nego što su oni sami stizali odrastati. Upravo ta emotivna nit, između prošlosti i budućnosti, između odlaska i povratka, ono je što Dubica sada prenosi na veliko platno.
Film nosi snažnu poruku očuvanja identiteta, povezanosti s rodnim krajem i hrabrog stvaranja budućnosti u BiH, uz emotivnu priču o odrastanju, ljubavi i povratku kući.
Foto: @jeffrey.dzn
Likovi i lica koja nose priču
Što je privuklo pažnju na produkciju jeste i glumačka ekipa. Džejla Ramović, do sada poznata po muzičkom talentu i moćnom vokalu, ovim projektom se prvi put okušava pred filmskom kamerom. Sama priznaje da je osjećala tremu, ali i da je nova uloga otkrila drugačiju vrstu umjetničkog izražavanja. Na svom Instagramu ponosno je objavila fotografije sa seta i naglasila: „Septembar je u znaku novih početaka“.
Foto: @safet_hadzimusic
Njoj na sceni društvo pravi Tarik Filipović, dobro poznato lice regionalne publike, koji u filmu utjelovljuje poštara, "dobrog duha Sarajeva", tihog čuvara pisama i sjećanja. Njegova figura postaje simbol topline i upornosti u vremenu promjena.
Foto: @jeffrey.dzn
Uz njih, Harun Ćehović donosi mladalačku energiju i slojevitu interpretaciju, oblikujući lik čije dileme i strahovi lako pronalaze odjek kod publike.
Ono što isčekujemo je projekat koji spaja umjetničku naraciju i autentične bosanskohercegovačke motive snimanje širom zemlje, emotivna dubina i glumački spoj poznatih lica i svježih talenta. On spaja generacije, podsjeća na snagu pripovijedanja i otvara nova vrata domaćem filmu.
Foto: @safet_hadzimusic
Za Džejlu Ramović ovo je početak jedne drugačije karijerne putanje, za Tarika Filipovića još jedan izazov koji potvrđuje njegovu svestranost, a za Harisa Dubicu prilika da svoju priču pretoči u kolektivno filmsko sjećanje.
Ono što ostaje jeste očekivanje hoće li ova ekranizacija uspjeti uhvatiti onaj isti osjećaj koji je roman pretvorio u priču koja putuje od čitatelja do čitatelja, a sada i na platnu.
Foto: @jeffrey.dzn , @safet_hadzimusic
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!