TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 10.10.2025.
Danas ispraćamo čovjeka koji je svojim predanim radom oblikovao filmsku scenu Bosne i Hercegovine i šire.
Damir Ibrahimović bio je producent i organizator čiji je rad pretvarao umjetničke vizije u stvarnost, često iza kulisa, ali uvijek s jasnim ciljem: da priče iz Bosne i Hercegovine dopru do svijeta.
Bio je ključni partner mnogih autorskih vizija, nerijetko posrednik između ideje i stvarnosti, producent koji je znao kada treba stati iza rizika i podržati autorski integritet.
Njegova karijera bila je posvećena suptilnom balansiranju umjetničkog i društvenog, s jedne strane stvaranjem filmskog naslijeđa, a s druge jačanjem pozicije bosanskohercegovačke produkcije u međunarodnoj zajednici.
Kroz suradnju, organizacijski rad i direktno produciranje, Damir je ostavio trag koji nadilazi pojedine naslove, on je pomagao da naše priče stignu do festivalskih sala, da glasovi koji često ostaju nečujni budu čuti u pravim okvirima.
Foto: @sarajevofilmfestival
Njegov odlazak podsjeća nas ne samo na čovjeka čiji je rad oblikovao generacije filmskih autora, već i na jedno razdoblje u kojem su entuzijazam, rizik i vjera u priču činili srž domaće kinematografije. Iza njega ostaju filmovi koji su govorili jezikom istine i zajednica koja je zahvaljujući njemu naučila kako ih stvoriti.
U suradnji sa rediteljicom i suprugom Jasmilom Žbanić, Damir Ibrahimović bio je ključan u osiguravanju međunarodne koprodukcije i logističke potpore jednom od najznačajnijih projekata bosanskohercegovačke kinematografije.
Premijerno prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu 2020., Quo Vadis, Aida? je postao globalni simbol suočavanja s traumom prošlosti. Film je osvojio brojne evropske nagrade, uključujući nagradu za najbolji film na European Film Awards 2021, te bio nominovan za 93. dodjelu Oscara u kategoriji najboljeg međunarodnog filma, čime je Bosna i Hercegovina još jednom ispisala historiju svjetskog filma.
Kada je Grbavica trebala institucionalne i produkcijske temelje, Damir je stajao iza nje kroz produkcijske izazove i organizacijske prepreke.
Taj film postaje prekretnica za bh. kinematografiju dio mosta između lokalne stvarnosti i univerzalne teme, a Damirov doprinos prepoznao se u stabilnosti produkcije koja je omogućila festivalima da ga prime.
S ovim filmom pokazao je spremnost na teme koje izazivaju traume, emotivne lomove, propitivanje muževnosti i pomagao je da autorski glas odjekne bez kompromisa.
Njegova uloga u produkciji osigurala je da film ne ostane marginalan, nego da stigne do publike i kritike.
Kao producent, Damir je pomogao da se priča o Emeriku Blumu, jednoj od važnih figura bosanskohercegovačke industrije, postavi na filmsku kartu. Film je izabran kao kandidat BiH za Oscara, što potvrđuje njegovu ambiciju i značaj.
U suradnji s Deblokadom, Damir je pomagao u realizaciji projekta koji istražuje moralne dileme i duhovne rane Bosne i Hercegovine. Zahvaljujući njegovoj upornosti u koprodukcijama i logističkoj podršci, film je dosegao festivalsku scenu i postao dio diskursa o novim generacijama u regionu.
TEKST: Ada Ćeremida
Filmske preporuke iz Tivta koje su vrijedne svake subotnje večeri.
Nakon dvije noći crvenih tepiha, reflektora i aplauza pitali smo troje glumaca, koja su te večeri i otišli iz Porto Montenegra sa svojim prvim Adratic Film Award statuama, koja tri domaća filma su za njih nezaobilazna.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!
U trenutku kada je regionalna kinematografija ponovo u centru pažnje, ove preporuke postaju mali vodič kroz filmove koji su obilježili njihovo djetinjstvo, formirali njihove poglede i podsjetili ih zašto su se uopće zaljubili u sedmu umjetnost.

U razgovoru s Draganom Mićanovićem, Jarom Sofijom Ostan i Lidijom Kordić, pitali smo ih jedno jednostavno pitanje:‘’Koja tri domaća filma su obilježila vaš filmski svijet?''
Svako od njih, dao je listu koja otkriva koliko je regionalni film raznolik, emotivan i beskrajno inspirativan. Od kultnih jugoslovenskih klasika do savremenih dokumentaraca, ovo su naslovi zbog kojih ćete iznova zavoljeti domaći film.
Devet filmova koje su nam preporučili glumci sa AFA Awards
Kada smo pitali Dragana Mićanovića da izdvoji tri domaća filma bez kojih njegov filmski svijet ne bi bio isti, priznao je da nije bilo lako odlučiti.
Njegov izbor spaja nostalgiju, poeziju i onu prepoznatljivu ironiju jugoslovenskog filma iz sedamdesetih i osamdesetih, filmove koji su vrijedni svakog ponovnog gledanja.

Foto: IMDB
‘’Ko to tamo peva'', ‘’Otac na službenom putu'', ’Miris poljskog cveća''
Mlada slovenska glumica Jara Sofija Ostan, dobitnica AFA nagrade za najbolju glavnu glumicu, odgovorila je s osmijehom: „Sjećam se da sam se smijala cijeli film, i sada kad govorimo o tome, shvatila sam da ga moram ponovo pogledati.“
Njeni izbori otkrivaju redom emociju, dokumentarnu oštrinu i duh komedije koji spaja ljude i granice:

Foto: IMDB
‘’Družina'', ‘’Babica gre na jug'', ‘’Parada''
Glumica Lidija Kordić, dobitnica nagrade za Zvijezdu u usponu, svoj je odgovor podijelila po zemljama kao mali filmski most između produkcija Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
Tri filma, tri svijeta i tri razloga da se podsjetimo zašto regionalni film ima onu posebnu toplinu i istinu. Njen izbor je jednako ličan koliko i emotivan:

Foto: IMDB
‘’Lajanje na zvezde'', ‘’Quo Vadis, Aida?'', ‘’Dječaci iz ulice Marksa i Engelsa''
Iskreno? Nakon ovog razgovora i mi smo poželjeli filmski maraton.
Ovi naslovi su nas podsjetili da je regionalni film mnogo više od nostalgije, to su priče koje i danas u nama bude isto ono što su budile i prije trideset godina: emociju, prepoznavanje i ponos.
Mi svoje planove za vikend znamo ‘’Ko to tamo peva'' i ‘’Lajanje na zvezde'' su na listi.
A vi? Koje biste domaće filmove dodali na svoj popis?
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!