TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 12.8.2025.
U ekskluzivnom razgovoru s Vanjom Vikalo Linnch, zakoračili smo u svijet u kojem se ritam pretače u linije, a ideje prelaze iz skice u vizuale.
Zanima vas kako izgleda karijera umjetnika koji ritmom, ilustracijom i animacijom priča priče za neka od najvećih imena svjetske muzičke scene? Postavili smo mu 7 pitanja koja će vam otvoriti vrata u njegov svijet.
Njegova estetika crpi podjednako iz psihodelične ikonografije i ulične vizualne kulture, a saradnje s imenima poput Bob Marleya i Kanye Westa govore same za sebe.
Vanja Vikalo, poznatiji pod umjetničkim imenom Linnch, reditelj je animacije i ilustrator čiji su radovi našli mjesto u vizualnim identitetima izvođača kao što su Bob Marley, 2 Chainz, Freddie Gibbs, YE (Kanye West) i brojni drugi.
Njegov pristup spaja eksperimentalnu estetiku, muzičku senzibilnost i narativnu preciznost, a sada kroz angažman na Helem Nejse Talent Akademiji u Sarajevu, svoju priču i znanje prenosi novoj generaciji autora.
Vaše animacije su vizualno izrazite, često pune ritma i emocije. Kada razrađujete ideju za spot, šta je prvo što tražite u pjesmi?
Najčešće kroz slušanje pjesme na repeat se počnu obrazovati slike u glavi. Najčešće tražim temu u samoj pjesmi ili u njenoj dinamici. Također razmišljam o priči dok crtam brze skice ili thumbnail drawings . Šta god prvo upali.
Radili ste s imenima kao što su Bob Marley, Kanye West, 2 Chainz... Kada dobijete takav zadatak, kako izgleda prvi korak? Da li krenete od istraživanja, skica ili zvuka?
Počnem sa istraživanjem o samom izvođaču, slušam ostatak diskografije. Tražim neke elemente koje se ponavljaju ili pojavljuju, bilo da su u muzici ili starim vizualima.
Također, pokušavam napraviti nove motive koje do sada niko nije obradio radeći za tog artista. Ali najbitnije, kao što sam rekao ranije, uporno slušam pjesmu i paralelno crtam neke male skice kadrova, kroz koje vizualizujem muziku.
Posle toga ću razraditi art direkciju spota i početi razređivati storyboard, karaktere itd. Trudim se da sve što radim upotpuni muziku i doživljaj konzumiranja pjesme. 
U vašim spotovima često osjećamo snažan storytelling ali bez klasičnog narativa. Kako odlučujete kada “pričati priču”, a kada raditi čisto vizuelni doživljaj?
U najvećem fokusu mi je uvijek dinamika i atmosfera pjesme, to mi uvijek diktira dinamiku vizuala i način pričanja priče, ali i stil animacije. Pokušavam da spotom što više upotpunim muziku.

Kada radite sa izvođačima sa jasno izgrađenim brendom, kako balansirate između njihovog vizuelnog identiteta i vašeg autorskog potpisa?
Meni je najzabavnije raditi sa izvođačima koji imaju razrađen svijet, lore, identitet. Također, jedna od težnji je napraviti novi motiv ili ikonografiju, koja će fanovima tog artista postati bitna.
Kada sam radio za spot od Lord Apexa, za pjesmu sa Madlibom crtao sam Quasimoto karaktera. Quasimotoa je Madlibov alias i taj žuti karakter ima specijalno mjesto u hip-hop kulturi, i bila mi je čast uraditi moj prikaz tog čuvenog karaktera.
Sa druge strane, za spot Bob Marlija bili smo savjetovani da ne prikazujemo njegov lik u spotu za Could You Be Loved, jer se nije pojavljivao u crtanoj formi u svojim spotovima.
Snažno sam vjerovao da prikazivanje njegovog lika u spotu bi imalo veliki značaj. Na našu sreću, njegova porodica je dobro reagovala na predloge, pa je to zvanično prvo prikazivanje Bob Marlija kao crtanog karaktera u njegovim spotovima. 

Svako ima svoje metode kada dođe taj kreativni blok. Imate li vi neki svoj creative reset ? Bilo da je to ritual ili totalno nelogičan trik koji uvijek pali?
Bojim se da u realnim projektima sa surovim deadline-ima ne postoji mnogo vremena za kreativni blok. Ono što je teško meni lično najteže je kada se radi na paralelnim projektima, da se switchujem i radim na osmišljavanju nečega skroz novoga, što je u pretprodukciji.
Kada se to desi, počnem da crtam nešto što neću nužno iskoristiti za sam projekat, niti za pokazivanje, ali tematski ima veze s tim projektom. Neka gruba skica ili neka brza ilustracija, nešto što će me opustiti i posle čega će se osjećati bolje jer sam nešto uradio što izgleda dobro, a opet neću osjećati pritisak da radim nešto što je finalno i što će se iskoristiti u samom projektu.
Šta je trenutno nešto vizuelno što vas stvarno “pokreće”, bilo iz filma, mode, plakata ili nečeg sasvim drugog?
Znam da je kliše odgovor i vjerojatno sam ga ponovio hiljadu puta, ali od uvek sam aktivno pratio muziku i istraživao muziku kroz nova izdanja, intevjue i sve vezano za proces pravljenja muzike.
Od stvari koje sam gledao u poslednje vrijeme izdvojio bih Adolescence i Common Side Effects kao nešto što je ostavilo jak utisak na mene. 
Radite i kao mentor u okviru Helem Nejse Talent Akademije. Koja je to lekcija koju biste voljeli da vam je neko ranije prenio, a danas je pokušavate ugraditi u rad s mladima?
Mislim da je teško prenijeti koliko je bitno strpljenje na svim nivoima. Što se tiče same radionice, volio bih da polaznicima približim principe animacije kroz jednu zabavnu vježbu, kroz koju mogu naučiti par korisnih trikova koje bih volio da sam shvatio ranije.
Učesnici će osmisliti karaktera pogodnog za animaciju i napraviti jednostavnu animaciju, zasnovanu na unaprijed definisanom pokretu. 
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: Vanja Vikalo Linnch
TEKST: Ada Ćeremida
SoMo Borac, jedno od najznačajnijih regionalnih priznanja za digitalne projekte i kampanje, ove godine slavi svoje trinaesto izdanje u zagrebačkom Mozaik Event Centru.
SoMo Borac slavi inovativnost, odvažnost i utjecaj digitalnih kampanja u regiji, stoga je za naš tim velika potvrda to što je upravo Bonjour.ba jedini bh. medij koji je ušao u finale ovogodišnjeg natjecanja.
U finale smo ušli sa projektom “Promocija bh. kulture kroz digitalne formate na Bonjour.ba”, koji se nalazi u kategoriji SoMo Media: Best Storytelling, a na kojem naš tim strateški i posvećeno radi već više od godinu dana sa istom idejom: da kulturu približimo publici na nov, savremen i estetski način.
Šta je SoMo Borac i zašto je važan?
SoMo Borac je jedno od najuglednijih regionalnih priznanja koje već više od decenije nagrađuje najbolje digitalne radove iz cijele regije od oglašivačkih kampanja do inovativnih medijskih projekata.
Žiri od više od 80 stručnjaka iz cijelog regiona bira finaliste i dobitnike u 16 kategorija unutar Advertising i Media stream-ova, prepoznajući originalnost, kreativnost i utjecaj digitalnih sadržaja.
Foto: @somoborac
Ovogodišnje izdanje donosi i novitete, među njima i nagradu Northern Star, koja ističe projekte i saradnje koje doprinose neovisnosti i inovativnosti digitalnog ekosistema.
Zahvaljujući svojoj reputaciji i stručnosti žirija, SoMo Borac već godinama postavlja standarde kvalitete u digitalnim medijima i komunikacijama u regiji.
Bonjour.ba projekat: Novo poglavlje izvještavanja bh. kulture
Digitalno izvještavanje o kulturi u Bosni i Hercegovini godinama je bilo ograničeno na formalne najave zbog čega je publika teško mogla osjetiti stvarnu povezanost s teatrom, filmom ili umjetnošću što je rezultiralo pasivnošću publika.
Zato smo mi na Bonjour.ba odlučili promijeniti taj narativ.
Bonjour.ba tim je razvio potpuno novi behind-the-scenes format koji kombinuje pripovijedanje, vizuelnu estetiku i interaktivne formate kroz rubriku Kultura kao i na društvenim mrežama. Cilj je bio jasan, a to je da učinimo kulturu angažovanom, emotivnom i bliskom mlađim generacijama.
U fokus smo stavili momente iza scene, produkcijske procese, razgovore s umjetnicima, editorijale i pažljivo kreirane video formate, sadržaje koji kulturu prikazuju ne kao udaljenu i formalnu, već kao živu, savremenu i blisku.





Da bismo ovaj pristup implementirali, analizirali smo podatke o čitanosti, dijeljenju i angažmanu, kako na Bonjour.ba, tako i u širem digitalnom pejzažu BiH i na osnovu tih uvida razvili format koji je otvorio novi način pričanja o kulturi u digitalnom prostoru.
Rezultati su nadmašili sva očekivanja jer…
članci u novom formatu ostvarili su 75 puta više pregleda nego člaci u prijašnjem formatu,
prva serija tekstova imala je rast čitanosti od +400% do +1.150%,
najnoviji tekstovi bilježe i do +500% rasta u čitanosti u odnosu na prve članke sa istim pristupom,
na društvenim mrežama zabilježen je rast od +278,2% u dosegu,
+14,92% u interakcijama publike,
te +264,5% u pregledima foto i video sadržaja na društvenim mrežama.



Tokom Sarajevo Film Festivala, posebno ovog augusta, naš novi koncept izvještavanja donio je potpuno svježu perspektivu gdje je publika dijelila, komentarisala i pratila svaki trenutak Festivala, potvrđujući da emocija i estetika mogu ponovo povezati ljude s umjetnošću.
Ovaj pristup nije samo donio rekorde, već i stvorio novi i prepoznatljivi hero content model lifestyle magazina, koji objedinjuje tržišnu vrijednost, relevantnost i prepoznatljiv Bonjour.ba estetski potpis.
Rubrika Kultura, svakim danom raste kroz priče o filmu, muzici, teatru, književnosti, vizuelnim umjetnostima i društvenim fenomenima iz Bosne i Hercegovine i regije, a sada je prepoznata i među najboljima u regiji.
Kroz taj rast, Kultura je postala je digitalni most između umjetnosti i publike.




Ko su finalisti SoMo Borca 2025?
Ovogodišnji finalisti predstavljaju najkreativnije medijske i oglašivačke projekte regije. U Media stream-u, gdje su se takmičili izdavači i redakcije, među finalistima su se našli i projekti iz Hrvatske, Srbije i Slovenije, a Bonjour.ba je jedini medijski predstavnik Bosne i Hercegovine.
Pobjednici će biti proglašeni 24. oktobra u Zagrebu, na dodjeli koja okuplja najvažnije regionalne kreatore digitalnog sadržaja, urednike i medijske inovatore. Svi finalisti su objavljeni na službenim stranicama SoMo Borca. 

Bez obzira na ishod, ulazak među finaliste potvrđuje ono što nas svakodnevno vodi, da i u digitalnom svijetu, priče iz kulture imaju snagu da povezuju, inspirišu i traju.
Naš cilj ostaje isti, da kroz digitalne priče i estetiku nastavimo donositi kulturu koja inspiriše, povezuje i otvara nova pitanja.
Dok se pripremamo za dodjelu u Zagrebu, ponosni smo što upravo iz BiH dolazi projekat koji pokazuje da kultura u digitalnom prostoru može biti jednako živa, emotivna i bliska.
Vidimo se u Zagrebu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!