TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 12.8.2025.
U ekskluzivnom razgovoru s Vanjom Vikalo Linnch, zakoračili smo u svijet u kojem se ritam pretače u linije, a ideje prelaze iz skice u vizuale.
Zanima vas kako izgleda karijera umjetnika koji ritmom, ilustracijom i animacijom priča priče za neka od najvećih imena svjetske muzičke scene? Postavili smo mu 7 pitanja koja će vam otvoriti vrata u njegov svijet.
Njegova estetika crpi podjednako iz psihodelične ikonografije i ulične vizualne kulture, a saradnje s imenima poput Bob Marleya i Kanye Westa govore same za sebe.
Vanja Vikalo, poznatiji pod umjetničkim imenom Linnch, reditelj je animacije i ilustrator čiji su radovi našli mjesto u vizualnim identitetima izvođača kao što su Bob Marley, 2 Chainz, Freddie Gibbs, YE (Kanye West) i brojni drugi.
Njegov pristup spaja eksperimentalnu estetiku, muzičku senzibilnost i narativnu preciznost, a sada kroz angažman na Helem Nejse Talent Akademiji u Sarajevu, svoju priču i znanje prenosi novoj generaciji autora.
Vaše animacije su vizualno izrazite, često pune ritma i emocije. Kada razrađujete ideju za spot, šta je prvo što tražite u pjesmi?
Najčešće kroz slušanje pjesme na repeat se počnu obrazovati slike u glavi. Najčešće tražim temu u samoj pjesmi ili u njenoj dinamici. Također razmišljam o priči dok crtam brze skice ili thumbnail drawings . Šta god prvo upali.
Radili ste s imenima kao što su Bob Marley, Kanye West, 2 Chainz... Kada dobijete takav zadatak, kako izgleda prvi korak? Da li krenete od istraživanja, skica ili zvuka?
Počnem sa istraživanjem o samom izvođaču, slušam ostatak diskografije. Tražim neke elemente koje se ponavljaju ili pojavljuju, bilo da su u muzici ili starim vizualima.
Također, pokušavam napraviti nove motive koje do sada niko nije obradio radeći za tog artista. Ali najbitnije, kao što sam rekao ranije, uporno slušam pjesmu i paralelno crtam neke male skice kadrova, kroz koje vizualizujem muziku.
Posle toga ću razraditi art direkciju spota i početi razređivati storyboard, karaktere itd. Trudim se da sve što radim upotpuni muziku i doživljaj konzumiranja pjesme.
U vašim spotovima često osjećamo snažan storytelling ali bez klasičnog narativa. Kako odlučujete kada “pričati priču”, a kada raditi čisto vizuelni doživljaj?
U najvećem fokusu mi je uvijek dinamika i atmosfera pjesme, to mi uvijek diktira dinamiku vizuala i način pričanja priče, ali i stil animacije. Pokušavam da spotom što više upotpunim muziku.
Kada radite sa izvođačima sa jasno izgrađenim brendom, kako balansirate između njihovog vizuelnog identiteta i vašeg autorskog potpisa?
Meni je najzabavnije raditi sa izvođačima koji imaju razrađen svijet, lore, identitet. Također, jedna od težnji je napraviti novi motiv ili ikonografiju, koja će fanovima tog artista postati bitna.
Kada sam radio za spot od Lord Apexa, za pjesmu sa Madlibom crtao sam Quasimoto karaktera. Quasimotoa je Madlibov alias i taj žuti karakter ima specijalno mjesto u hip-hop kulturi, i bila mi je čast uraditi moj prikaz tog čuvenog karaktera.
Sa druge strane, za spot Bob Marlija bili smo savjetovani da ne prikazujemo njegov lik u spotu za Could You Be Loved, jer se nije pojavljivao u crtanoj formi u svojim spotovima.
Snažno sam vjerovao da prikazivanje njegovog lika u spotu bi imalo veliki značaj. Na našu sreću, njegova porodica je dobro reagovala na predloge, pa je to zvanično prvo prikazivanje Bob Marlija kao crtanog karaktera u njegovim spotovima.
Svako ima svoje metode kada dođe taj kreativni blok. Imate li vi neki svoj creative reset ? Bilo da je to ritual ili totalno nelogičan trik koji uvijek pali?
Bojim se da u realnim projektima sa surovim deadline-ima ne postoji mnogo vremena za kreativni blok. Ono što je teško meni lično najteže je kada se radi na paralelnim projektima, da se switchujem i radim na osmišljavanju nečega skroz novoga, što je u pretprodukciji.
Kada se to desi, počnem da crtam nešto što neću nužno iskoristiti za sam projekat, niti za pokazivanje, ali tematski ima veze s tim projektom. Neka gruba skica ili neka brza ilustracija, nešto što će me opustiti i posle čega će se osjećati bolje jer sam nešto uradio što izgleda dobro, a opet neću osjećati pritisak da radim nešto što je finalno i što će se iskoristiti u samom projektu.
Šta je trenutno nešto vizuelno što vas stvarno “pokreće”, bilo iz filma, mode, plakata ili nečeg sasvim drugog?
Znam da je kliše odgovor i vjerojatno sam ga ponovio hiljadu puta, ali od uvek sam aktivno pratio muziku i istraživao muziku kroz nova izdanja, intevjue i sve vezano za proces pravljenja muzike.
Od stvari koje sam gledao u poslednje vrijeme izdvojio bih Adolescence i Common Side Effects kao nešto što je ostavilo jak utisak na mene.
Radite i kao mentor u okviru Helem Nejse Talent Akademije. Koja je to lekcija koju biste voljeli da vam je neko ranije prenio, a danas je pokušavate ugraditi u rad s mladima?
Mislim da je teško prenijeti koliko je bitno strpljenje na svim nivoima. Što se tiče same radionice, volio bih da polaznicima približim principe animacije kroz jednu zabavnu vježbu, kroz koju mogu naučiti par korisnih trikova koje bih volio da sam shvatio ranije.
Učesnici će osmisliti karaktera pogodnog za animaciju i napraviti jednostavnu animaciju, zasnovanu na unaprijed definisanom pokretu.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: Vanja Vikalo Linnch
TEKST: Bonjour.ba
Sarajevo je posljednjih dana pulsiralo bojama i kreativnom energijom, dok je u toplom ambijentu KAWA-e cvjetala prava umjetnička magija.
Na radionici La Moda Curiosa, svaki potez kista pretvarao se u osobnu kreativnu izjavu na komadu svile, a sudionici su na svojim maramama stvarali priče prožete stilom, emocijom i znatiželjom.
Ova jedinstvena radionica, pod vodstvom umjetnice Nikoline Prosan, spojila je inspiraciju talijanske estetike i urbanu kreativnost Sarajeva, stvarajući iskustvo koje nadilazi sam trenutak.
U nastavku zavirujemo u atmosferu i otkrivamo kako je svaki detalj ove radionice bio ulaznica u vizualnu priču koja vodi do Italije.
Atmosferu smo zabilježili srcem i okom
Sinoć, u prostoru KAWA galerije, svaki zid i svaki kutak odzvanjao je pričama kroz boje i teksture. Svježina boja i tišina, tek povremeno prekinuta smijehom i uzdasima koncentracije, stvarali su atmosferu u kojoj se umjetnost pretapala sa osjećajem zajedništva.
Svaki sudionik je bio i umjetnik i pripovjedač ispisujući svoju jedinstvenu priču na platnu svilene marame. Oslikavanje na svili postalo je prostor kreativnosti i stila, gdje su zajedno stvarali unikatne modne dodatke.
Sudionici su ne samo stvarali, već su i postali dio jedinstvenog vizualnog putovanja, bilježeći svaki detalj koji će možda biti njihov ulaz u globalnu završnicu u Italiji.
Italijanski chic s vašim ličnim potpisom
Ambijent KAWA-e ispunjen je smijehom, koncentracijom i neiscrpnom energijom stvaranja. Svaki potez kista na svili bio je svojevrsni ples s bojama, a prostor je odzvanjao šaptom ideja, razmjenom iskustava i tišinom koja nastaje kad se kreira nešto posebno.
Radionica La Moda Curiosa je zajedničko iskustvo, gdje su se susreli različiti talenti i stilovi, a svi ste postali dijelom iste priče. Pod stručnim vođstvom Nikoline Prosan, svaki je sudionik imao priliku izraziti svoju osobnost kroz umjetnost na svili, dok su IQOS korisnici osiguravali da se svi osjećaju posebno i ugodno.
Posebne Curious kartice, pokloni za osvježenje i atmosfera dodatno su obogatili ovaj dan pun kreativnosti i inspiracije.
Rezultati i vibracije: kad umjetnost diše i kamera treperi
Svaki potez kista, svaki detalj boje i svaka smiješna anegdota uhvaćeni su kamerom, bilo kroz snimke, bilo kroz fotografije koje su strujale Instagram storyjima i feedovima.
U prostoru su se miješale tišina i vesela buka, a svaki kadar nosio je neponovljivu energiju i znatiželju koja je donosila nadu za nešto veće.
Kraj jedne večeri i početak puta
Radionica na KAWI završila je sinoć, ali to nije bio kraj, avantura se nastavila. Učesnici koji su te večeri slikali i snimali, upravo su zaokružili svoje video priče ali ako mislite da baš vaš kadar nosi tu priču, pošaljite i vi svoj video u Instagram inbox @iqos_fbih do 21.08. u 12:00h i budite u trci za put u Italiju.
Uz radionicu, sudionici su, zajedno sa svim onima koji su putem IQOS CLUB-a osigurali svoje mjesto, imali priliku posjetiti IQOS friendly lokacije poput Delikatesne radnje i Siena restorana, te preuzeti ulaznicu za VR instalaciju XANTEA 2502 u IQOS butiku, upotpunjujući svoje vizualno putovanje kroz Sarajevo.
Dok čekamo rezultate i naslućujemo ko će svojom znatiželjom i kreativnošću osvojiti putovanje života u Italiju, podsjećamo: znatiželja je vaš vodič, kamera vaš saputnik, a ova radionica samo je jedan od koraka na tom uzbudljivom putu.
*IQOS nije proizvod bez rizika i oslobađa nikotin koji izaziva ovisnost. Samo za punoljetne.
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa IQOS Curious X
Produkcija : Bonjour.ba
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!