TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 29.9.2025.
U oktobru Sarajevo postaje dio globalne priče u kojoj umjetnost govori snažnije od riječi.
Sarajevo ove jeseni otvara vrata jedinstvenom umjetničkom događaju Gaza Biennale: Sarajevo Pavillon, koji će od 10. oktobra do 7. novembra 2025. pretvoriti grad u prostor susreta umjetničkih glasova iz svijeta i regije. 
Ovo biennale, nastalo kao inicijativa umjetnika i umjetnica iz Palestine, danas povezuje gradove širom svijeta u mrežu paviljona, gdje umjetnost putuje, stvara dijalog i otkriva nove perspektive, a Sarajevo postaje dio tog razgovora.
Šest lokacija, šest priča
Šest ključnih lokacija u Sarajevu postat će domaćini Biennala:
Umjetnička galerija BiH,
Historijski muzej BiH,
Muzej ratnog djetinjstva,
Društveno-kulturni centar Sarajevo,
Collegium Artisticum i
zgrada Crvenog krsta Sarajevo.
Tu će se izložbe i razgovori s umjetnicima i umjetnicama odvijati u okruženju koje nadahnjuje, dok njihovi radovi odražavaju snagu stvaranja.
Foto: Pexels
Tokom gotovo mjesec dana, publika će imati priliku upoznati se s više od 30 radova iz Gaze, ali i s djelima bosanskohercegovačkih umjetnika i umjetnica.
Umjetnička djela u Sarajevu stvaraju prostor za susrete i dijalog, povezujući grad sa globalnom scenom i potvrđujući važnost razmjene umjetničkih iskustava i otpornosti kreativnog izraza.
Program, koji uključuje izložbe, radionice i online razgovore, pretvara Sarajevo u mjesto gdje se umjetnost susreće s publikom i omogućava razmjenu iskustava.
Gaza Biennale prvi put je održano 2024. godine, a vrlo brzo preraslo je u globalnu inicijativu, s paviljonima i izložbama koje povezuju gradove i publike širom svijeta.
Do sada su radovi bili predstavljeni u metropolama poput Istanbula, New Yorka, Valencije, u kulturnim centrima Grčke, Irske i Francuske, gdje svaka lokacija potvrđuje međunarodnu važnost ovog projekta.
Foto: @addarcenter, @thegrappagallery , @lanuitdesours , @lofos.art.project
Sarajevo se sada pridružuje ovoj rastućoj mreži, postajući dio globalnog talasa umjetničke razmjene.
Biennale nastavlja svoje putovanje prema Berlinu, Londonu, Torontu, Washingtonu, Kipru, Padovi, Južnoj Africi i američkom gradu Walla Walla, pokazujući kako umjetnost može nadahnuti publiku na svim kontinentima.
TEKST: Ada Ćeremida
SoMo Borac, jedno od najznačajnijih regionalnih priznanja za digitalne projekte i kampanje, ove godine slavi svoje trinaesto izdanje u zagrebačkom Mozaik Event Centru.
SoMo Borac slavi inovativnost, odvažnost i utjecaj digitalnih kampanja u regiji, stoga je za naš tim velika potvrda to što je upravo Bonjour.ba jedini bh. medij koji je ušao u finale ovogodišnjeg natjecanja.
U finale smo ušli sa projektom “Promocija bh. kulture kroz digitalne formate na Bonjour.ba”, koji se nalazi u kategoriji SoMo Media: Best Storytelling, a na kojem naš tim strateški i posvećeno radi već više od godinu dana sa istom idejom: da kulturu približimo publici na nov, savremen i estetski način.
Šta je SoMo Borac i zašto je važan?
SoMo Borac je jedno od najuglednijih regionalnih priznanja koje već više od decenije nagrađuje najbolje digitalne radove iz cijele regije od oglašivačkih kampanja do inovativnih medijskih projekata.
Žiri od više od 80 stručnjaka iz cijelog regiona bira finaliste i dobitnike u 16 kategorija unutar Advertising i Media stream-ova, prepoznajući originalnost, kreativnost i utjecaj digitalnih sadržaja.
Foto: @somoborac
Ovogodišnje izdanje donosi i novitete, među njima i nagradu Northern Star, koja ističe projekte i saradnje koje doprinose neovisnosti i inovativnosti digitalnog ekosistema.
Zahvaljujući svojoj reputaciji i stručnosti žirija, SoMo Borac već godinama postavlja standarde kvalitete u digitalnim medijima i komunikacijama u regiji.
Bonjour.ba projekat: Novo poglavlje izvještavanja bh. kulture
Digitalno izvještavanje o kulturi u Bosni i Hercegovini godinama je bilo ograničeno na formalne najave zbog čega je publika teško mogla osjetiti stvarnu povezanost s teatrom, filmom ili umjetnošću što je rezultiralo pasivnošću publika.
Zato smo mi na Bonjour.ba odlučili promijeniti taj narativ.
Bonjour.ba tim je razvio potpuno novi behind-the-scenes format koji kombinuje pripovijedanje, vizuelnu estetiku i interaktivne formate kroz rubriku Kultura kao i na društvenim mrežama. Cilj je bio jasan, a to je da učinimo kulturu angažovanom, emotivnom i bliskom mlađim generacijama.
U fokus smo stavili momente iza scene, produkcijske procese, razgovore s umjetnicima, editorijale i pažljivo kreirane video formate, sadržaje koji kulturu prikazuju ne kao udaljenu i formalnu, već kao živu, savremenu i blisku.





Da bismo ovaj pristup implementirali, analizirali smo podatke o čitanosti, dijeljenju i angažmanu, kako na Bonjour.ba, tako i u širem digitalnom pejzažu BiH i na osnovu tih uvida razvili format koji je otvorio novi način pričanja o kulturi u digitalnom prostoru.
Rezultati su nadmašili sva očekivanja jer…
članci u novom formatu ostvarili su 75 puta više pregleda nego člaci u prijašnjem formatu,
prva serija tekstova imala je rast čitanosti od +400% do +1.150%,
najnoviji tekstovi bilježe i do +500% rasta u čitanosti u odnosu na prve članke sa istim pristupom,
na društvenim mrežama zabilježen je rast od +278,2% u dosegu,
+14,92% u interakcijama publike,
te +264,5% u pregledima foto i video sadržaja na društvenim mrežama.



Tokom Sarajevo Film Festivala, posebno ovog augusta, naš novi koncept izvještavanja donio je potpuno svježu perspektivu gdje je publika dijelila, komentarisala i pratila svaki trenutak Festivala, potvrđujući da emocija i estetika mogu ponovo povezati ljude s umjetnošću.
Ovaj pristup nije samo donio rekorde, već i stvorio novi i prepoznatljivi hero content model lifestyle magazina, koji objedinjuje tržišnu vrijednost, relevantnost i prepoznatljiv Bonjour.ba estetski potpis.
Rubrika Kultura, svakim danom raste kroz priče o filmu, muzici, teatru, književnosti, vizuelnim umjetnostima i društvenim fenomenima iz Bosne i Hercegovine i regije, a sada je prepoznata i među najboljima u regiji.
Kroz taj rast, Kultura je postala je digitalni most između umjetnosti i publike.




Ko su finalisti SoMo Borca 2025?
Ovogodišnji finalisti predstavljaju najkreativnije medijske i oglašivačke projekte regije. U Media stream-u, gdje su se takmičili izdavači i redakcije, među finalistima su se našli i projekti iz Hrvatske, Srbije i Slovenije, a Bonjour.ba je jedini medijski predstavnik Bosne i Hercegovine.
Pobjednici će biti proglašeni 24. oktobra u Zagrebu, na dodjeli koja okuplja najvažnije regionalne kreatore digitalnog sadržaja, urednike i medijske inovatore. Svi finalisti su objavljeni na službenim stranicama SoMo Borca. 

Bez obzira na ishod, ulazak među finaliste potvrđuje ono što nas svakodnevno vodi, da i u digitalnom svijetu, priče iz kulture imaju snagu da povezuju, inspirišu i traju.
Naš cilj ostaje isti, da kroz digitalne priče i estetiku nastavimo donositi kulturu koja inspiriše, povezuje i otvara nova pitanja.
Dok se pripremamo za dodjelu u Zagrebu, ponosni smo što upravo iz BiH dolazi projekat koji pokazuje da kultura u digitalnom prostoru može biti jednako živa, emotivna i bliska.
Vidimo se u Zagrebu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!