TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 28.6.2025.
Zaboravite klasične suvenire ovo su predmeti koji imaju priču, svrhu i stil.
Nakon što smo u prvom izdanju serijala Baščaršija ljeti otkrili gdje lokalci zapravo provode vrijeme, sada se okrećemo nečemu što možete ponijeti sa sobom i unijeti duh Baščaršije u vlastiti prostor.
Ne govorimo o magnetima, suvenir-majicama i figuricama. Govorimo o malim umjetničkim djelima: predmetima za dom i svakodnevnu upotrebu, koji su istovremeno funkcionalni i nostalgični jer iza svakog stoji ruka, ideja i kontekst.
U ovom vodiču donosimo tri kreativna prostora koja stvaraju upravo takve predmete: ručno, lokalno i s puno karaktera.
Vitrina: Tradicija u savremenom obliku
U srcu ulice koja i danas odjekuje zvukom alata od bakar, Kazandžiluk 23 nalazi se Vitrina, prostor koji spaja stolarske i kujundžijske vještine, ali u modernom, tihom tonu.
Njihovi najpoznatiji komadi kombinuju orahovo drvo i bakar. Površine su ručno brušene i premazane prirodnim uljima, čime se ne samo ističe prirodna tekstura drveta, već i produžava trajnost svakog komada. Posebno mjesto zauzima elegantni bokal od bakra, koji vodu čuva hladnom i, kako kažu, zdravijom.
Svaki set je neponovljiv: nijedna šara drveta, nijedan detalj na bakru nije isti. To znači da ono što ovdje kupite ne postoji nigdje drugo.
Lula Drawings: Crteži koji pričaju priče Sarajeva
U malom ateljeu na adresi Čizmedžiluk 13, odmah vas dočeka zid prepun boje. Lula Drawings, umjetnički prostor umjetnice Amire Migić, okuplja crteže koji Sarajevo gledaju drugačije, ne kroz klišee, već kroz slojeve svakodnevice, prošlosti i karaktera.
Svi radovi koje vidite u galeriji potpisuje upravo ona, a crteži su dostupni u printanim verzijama: na platnu, majicama, razglednicama. Vizualno vibrantni, apstraktni, ali prepoznatljivo lokalni, ovi radovi postaju sjajan poklon ili uspomena s kontekstom.
Lula Drawings je mala kapsula Sarajeva, ispričana rukom nekoga ko ga živi svakog dana.
Timberflow: Kada je drvo dovoljno lijepo da postane umjetnost
Na adresi Gazi Husrev-begova 28 krije se mala drvena oaza Timberflow. Ovo je onaj tip dućana u kojem se uđe „s nogu“, a onda se ostane duže nego planirano.
Police su ispunjene zdjelicama, daskama, skulpturalnim komadima i dekoracijom izrađenom od punog drveta. Dodaci epoksija unose dozu savremenosti, ali toplina prirodnog materijala ostaje netaknuta.
Od mini zdjelica za pistacije do masivnih pladnjeva i komada za trpezariju, svaki predmet je funkcionalan, ali i dekorativan.
Timberflow je ujedno i dio šire priče, partner je sa sestrinskom radnjom u Velikoj Britaniji, ali svaki predmet je izrađen ovdje, u Sarajevu.
Baščaršija ljeti tek se zagrijava
U narednim izdanjima serijala zavirit ćemo u još neotkrivene kutke od mirisnih adresa koje mame izdaleka, do mjesta gdje se pravi, kuša i nosi ono što ostaje duže od sezone.
Tamo gdje se detalji ne prave za izlog, već za one koji znaju gledati. Pratite, jer ono najbolje još uvijek ne viče s prve strane.
Bonjour.ba Produkcija
TEKST: Bonjour.ba
Via Media, najnagrađivanija marketinška agencija u BiH, ovog ljeta se uselila u svoj novi dom.
Bonjour. je prvi imao priliku zaviriti unutra, a priča koju vam donosimo je priča o poslovnoj filozofiji pretočenoj u prostor i priča o tome šta je sve moguće kad nam je istinski stalo do našeg posla i kad odbijamo da pristajemo na prosjek.
Ova zgrada je fizički manifest vrijednosti i duha agencije. Svaki sprat, svaka soba, svaki detalj je izraz onoga u šta Via Media vjeruje. Njen slogan, The Art of Giving a F*ck, nije samo provokativna rečenica, već princip koji definiše potpunu posvećenost kreativnosti, poslu i izgradnji snažnih odnosa sa kolegama i klijentima.
Ta posvećenost je savršeno vidljiva i opipljiva i u svakom detalju novog prostora.
Na sedam nivoa i sa više od 2.000 m2, koncipiran je tako da potakne razmjenu ideja, ubrza kreativne procese i otvori put ka neočekivanim rješenjima. Unikatan je u BiH, ali i regiji, a kroz njega nas je provela suvlasnica agencije Amna Džambić Branković
“Prostor je osmišljen tako da podstiče ono što nam je najvažnije – kreativnost", kaže Amna.
Htjeli smo razigran, ali profesionalan ambijent koji odražava naš slogan 'The art of giving a f*ck'. To znači da nam je zaista stalo do našeg posla. Do ideje. Do kvalitete. Do drugih ljudi. Do toga kako komuniciramo, kako rješavamo probleme i kako razmišljamo. To je naša kultura. Zato smo, kada nam je prethodna zgrada postala previše tijesna, okupili kolege iz svih odjela i pitali ih šta im je potrebno za idealne uslove za rad.“
Završni dizajn novog prostora potpisuje arhitektonski studio Brigada, čiji su Damjan Geber i Virna Šonje Kuljiš sa svojim timom u potpunosti razumjeli ideju, prirodu posla i identitet agencije.
Prije nego što krenemo u obilazak, važno je znati da je Via Media full-service marketinška agencija, što znači da pruža sveobuhvatan spektar usluga na jednom mjestu. Upravo zato ona okuplja veći broj timova koji rade u bliskoj koordinaciji.
“Iako odjeli funkcionišu samostalno“, kaže Amna, “njihov raspored omogućava stalnu komunikaciju. Vjerujemo i da sam prostor može biti pokretač ideja, pa smo svaki detalj prilagodili tom konceptu.“
Tako su na jednom od spratova, u neposrednoj blizini, smješteni Account, Digital i PR odjeli, kao i ured strateškog planera, te kancelarije suvlasnica, Amne i Vesne.
Upravo na ovom spratu oblikuju se strategije kampanja, a otvoreni raspored stolova i blizina timova potiču stalnu komunikaciju i brzu razmjenu informacija, što je u ovom poslu nezamjenjivo.
Ipak, neki dijelovi posla zahtijevaju drugačiju koncepciju prostora. Tako je jedan sprat u potpunosti posvećen video i audio produkciji.
Tu se nalaze dva studija, filmski i muzički, kojima upravlja ekipa koja piše, režira, montira, animira i producira sve od reklamnih ili muzičkih spotova, pa do dokumentarnih filmova i još mnogo toga između.
A tačno osamnaest stepenica iznad produkcije nalazi se odjel čiji je posao potpuno drugačiji, Event & BTL. Ovo je logistički mozak agencije.
U prostoriji ispunjenoj policama i ormarima, oko širokog barskog stola, svoje planove prave ljudi koji stoje iza nebrojenih uspješnih evenata poput konferencija, promocija, gala večeri, proslava ili koncerata.
Ukratko, šta god zamislite, oni će to ostvariti. Zapravo, vjerovatno već jesu.
Sale za sastanke nalaze se na istom spratu kao i community zona. Ovi prostrani i otvoreni prostori su mjesto na kojem se isprepliću neobavezni razgovori i brainstorm-i, a osmišljeni su upravo u duhu ideje da iz spontane razmjene često nastaju najbolje zamisli.
Popnemo li se sprat više, naći ćemo se tačno ispred Zen sobe. Ova udobna i zvučno izolovana prostorija osmišljena je kao oaza mira u dinamičnom radnom okruženju.
Ovdje se svako može povući da napravi pauzu, obnovi energiju i osvježi kreativnost. Locirana je tačno na pola puta između kreativnog odjela, koji se može pohvaliti sa više nego inspirativnim pogledom, te minimalistički uređenog ureda CEO-a kompanije, sa jednako spektakularnim pogledom na grad.
Na istom spratu nalazi se i prostorija s mnogobrojnim priznanjima agencije. Ovo je svojevrsna zbirka priča o projektima, ljudima i trenucima koji su oblikovali agenciju Via Media. To su podsjetnici na predanost, kreativnost i drugačiji pristup u svakom novom izazovu.
Naš obilazak završavamo u Amninom uredu. Zid krasi djelo mlade bh. umjetnice Hanne Dujmović, a prostor spaja snagu i jednostavnost, eleganciju i funkcionalnost.
U razgovoru, Amna ističe da je agencija usmjerena na hrabru kreativnost, onu koja tjera ljude da misle, osjećaju i reaguju. Ne boje se izazova, otvoreno zagovaraju različitost u mišljenju, karakterima i pristupima, i duboko cijene odgovornost, integritet i otvorenost.
Via Media njeguje kulturu u kojoj se autentičnost ne shvata kao fraza, već kao obaveza. U kojoj razlike nisu tolerisane, nego slavljene. U kojoj se vjeruje da odvažna kreativnost zaista može promijeniti svijet – makar onaj naš kutak pod nebom.
Produkcija: Bonjour.ba
Foto/Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!